28 Nëntor, 2024
Tirana, Albania
Kryesore

“Një pikë pa kthim:” Pse Evropa është bërë një epiqendër e protestave kundër turizmit këtë verë

Protestat kundër turizmit kanë përfshirë Evropën këtë verë, me demonstrata që u zhvilluan në Holandë, Greqi dhe natyrisht në Spanjë.

Në fillim të korrikut, protestuesit marshuan nëpër zonat e njohura turistike në qytetin spanjoll të Barcelonës duke spërkatur vizitorët me pistoleta uji ndërsa brohoritnin “turistë shkoni në shtëpi.

Dhe së fundmi, mijëra njerëz protestuan në ishullin spanjoll të Mallorca, me organizatorët që pretendojnë se modeli i turizmit të ishullit “varfëron punëtorët dhe pasuron vetëm disa”.

Reagimi i mbiturizmit


Në qendër të protestave qëndron çështja e nxehtë e rritjes së qirave dhe çmimeve të banesave, gjë që e ka bërë pothuajse të pamundur pronësinë e shtëpive për disa banorë.

Carlos Ramirez, një mësues shkolle në Barcelonë, në verilindje të Spanjës, ka kursyer për shtëpinë e tij të parë prej vitesh dhe fiton një pagë “të mirë” shtetërore, thotë ai.

Por çmimet në kryeqytetin katalanas po rriten shumë dhe Ramirez, 26 vjeç, ka frikë se do të dëbohet.

“Të gjithë ata që njoh jetojnë këtu,” i tha ai CNN. “Por e vetmja mënyrë që mund të përballosh të jetosh tani në Barcelonë është të ndash shtëpinë me dy, tre, katër persona.”

Ashtu si banorët e tjerë në Evropën Jugore, qytetet e të cilëve dyfishohen si destinacione të njohura të udhëtimeve verore, Ramirez ia vë fajin për kostot në rritje një gjëje: turizmin masiv.
“Po bëhet gjithnjë e më e vështirë për vendasit, veçanërisht të rinjtë, të kenë vendin e tyre,” tha ai. “Me kalimin e viteve, kanë ardhur gjithnjë e më shumë turistë.”

Në Barcelonë, qiratë janë rritur me 68% gjatë dekadës së fundit, sipas kryetarit të bashkisë së qytetit Jaume Collboni – një model që pasqyrohet në qytete të tjera evropiane.

Shumë banorë janë ngopur. Disa kanë marrë masa ekstreme që të dëgjohet zëri i tyre, me vendasit që demonstrojnë kundër turizmit të tepruar në Ishujt Kanarie spanjolle duke bërë thirrje për një grevë urie në prill.

Kur protestuesit kundër turizmit filluan të gjuanin me pistoleta uji mbi vizitorët në qendër të qytetit të Barcelonës më 6 korrik, një moment që fitoi vëmendjen ndërkombëtare, Ramirez tha se mund të “ndiente pakënaqësinë” në ajër.

Ndërtimi i pakënaqësisë


Ai thotë se ishte i kënaqur që pa kaq shumë banorë që i bashkoheshin demonstratës, në të cilën morën pjesë rreth 2,800 njerëz sipas Këshillit Bashkiak të Barcelonës.

“Shumë njerëz, shumë kompani, tani po paralajmërojnë turistët për të vizituar Spanjën për shkak të armiqësisë dhe gjithë kësaj. Sinqerisht, unë mendoj se funksionoi, “tha Ramirez, duke reflektuar mbi aftësinë e protestave për të penguar turistët që të vizitojnë qytetin.

Antje Martins, një eksperte në turizmin e qëndrueshëm nga Universiteti i Queensland, tha se protesta të tilla mund të ndikojnë se ku turistët vendosin të udhëtojnë.

“Barcelona tani ka një reputacion të keq për turistët e tjerë që nuk duan të vizitojnë sepse janë të frikësuar,” tha ajo.

Por Eduardo Santander, CEO i Komisionit Evropian të Udhëtimit, një shoqatë jofitimprurëse përgjegjëse për promovimin e Evropës si destinacion udhëtimi, sugjeron se incidentet si protestat në Barcelonë janë “të izoluara” dhe nuk “pasqyrojnë realitetin e plotë të Spanjës apo Evropës. ”

Në përgjithësi, Martins beson se kjo nuk është një përplasje mes turistëve dhe banorëve.

“Për mua, ato janë një pasqyrim më i gjerë i turizmit që nuk menaxhohet në mënyrë të qëndrueshme,” tha ai.

“Kur shoh ato përplasje ku banorët revoltohen në njëfarë mënyre kundër turizmit… mendoj se kjo është një reflektim i mërzitjes së tyre, sepse nuk marrin asnjë përfitim nga turizmi që shohin,” shtoi ai.

Ramirez pajtohet me këtë mendim.

“Unë mund të ndjej empati me ta, ne nuk po fajësojmë turistët drejtpërdrejt,” tha ai. “Ne duam t’i bëjmë presion qeverisë sonë që të ndryshojë politikat.”

Çështjet kryesore në lojë këtu janë strukturore, jo personale, tha Martins.

Banorët të cilët kanë çmime për shkak të niveleve të paqëndrueshme të turizmit zakonisht paguhen me paga më të ulëta dhe disa janë duke punuar vetë në industrinë e turizmit, shtoi ajo.

Marrja e veprimeve


Në disa qytete evropiane, autoritetet lokale po ndërmarrin veprime të guximshme në një përpjekje për të vënë nën kontroll nivelet e turizmit.

Zyrtarët në Venecia kanë përshëndetur kohët e fundit një tarifë të përkohshme hyrjeje, e krijuar për të rregulluar numrin e turistëve, si një sukses.

Tarifa e re turistike prej 5 € (rreth 5.4 dollarë), e cila filloi më 25 prill dhe përfundoi më 14 korrik, solli më shumë se 2.4 milion € (rreth 2.6 milion dollarë), dukshëm më shumë se sa pritej, sipas kryebashkiakut të Venecias, Luigi Brugnaro.

Disa banorë i thanë një ekipi të CNN në terren se turmat dukeshin më të vogla. Por të tjerët nuk janë dakord.

Susanna Polloni, nga grupi i Rrjetit të Solidaritetit për Strehimin me bazë në Venecia, tha për CNN se taksa është “jo vetëm e padobishme, por edhe e dëmshme”, pasi sjell në imagjinatën ndërkombëtare idenë e një “Venecie”, ku duhet të blini një biletë të hysh.

Polloni shton se turizmi masiv tashmë ka bërë që shërbimet e kujdesit shëndetësor të mbyllen, dyqanet e lagjeve të zëvendësohen nga dyqanet e suvenireve dhe çmimet e shtëpive të lulëzojnë në qytetin e kanalit të Italisë.

“Ne jemi gati të arrijmë një pikë pa kthim,” tha Polloni. “Ne mendojmë se thirrja jonë për ndihmë, nga një qytet që po vdes për përfitimin e disave, duhet të arrijë në të gjithë botën.”

Pavarësisht reagimit nga disa, më shumë qytete në të gjithë Evropën po ndjekin shembullin, dhe disa madje po kërkojnë të zgjerojnë tarifat e tyre turistike.

Kryetari i bashkisë së Barcelonës, Jaume Collboni, njoftoi së fundmi se dëshiron të rrisë taksën turistike të qytetit për disa pasagjerë të lundrimit.

Turistët që vizitojnë qytetin për më pak se 12 orë zakonisht shkaktojnë mbipopullim shtesë në atraksionet kryesore të katedrales Sagrada Familia, vendkalimin e këmbësorëve Las Ramblas në lagjen gotike dhe në shpatin e kodrës së Gaudi, Park Guëll, tha zyra e shtypit e qytetit për CNN.

Taksa aktuale turistike është burimi i tretë më i madh i financimit të Barcelonës, duke mbledhur rreth 100 milionë euro (rreth 108 milionë dollarë) vitin e kaluar nga pasagjerët e lundrimit – të cilët paguajnë 6,25 euro (rreth 6,8 dollarë) për të hyrë në qytet – dhe vizitorë të tjerë që qëndrojnë në hotele dhe akomodime të tjera turistike.

Collboni tha se ai gjithashtu dëshiron t’i japë fund licencave për rreth 10,000 apartamente të miratuara aktualisht për qira afatshkurtra, tha zyra e shtypit.

“Fushata de-marketing”


Nuk janë vetëm çështjet e strehimit që kanë gjeneruar një reagim kundër turistëve, tha Ramirez, duke shtuar se sjellja mosrespektuese e disave gjithashtu ka luajtur një rol.

Në Firence të Italisë, një grua e re u filmua së fundmi duke u puthur, duke u përkulur dhe duke imituar seks oral me një statuje të Bacchus, perëndisë së verës dhe sensualitetit, me zyrën e kryebashkiakut që e quajti atë një akt që “imitonte seksin”.

Dhe në vitin 2023, një turist u akuzua për dëmtimin e një statuje në shatërvanin e Neptunit të qytetit të shekullit të 16-të, që ndodhet në Piazza della Signoria.

Në të njëjtin vit, në një pjesë tjetër të Italisë, një grup turistësh u akuzuan për rrëzimin e një statuje të vlefshme në një vilë.

Sjellja e keqe turistike ka qenë një problem edhe në pjesë të tjera të Evropës, duke përfshirë Barcelonën, Mallorca, Magaluf dhe Benidorm, tha Ramirez.

“Duket sikur ata bëjnë këtu atë që nuk mund ta bëjnë në vendet e tyre”, tha ai për CNN. “Ndihemi shumë të fyer”.

Sebastian Zenker, profesor i turizmit në Shkollën e Biznesit të Kopenhagës, shpjegon se si këto lloj incidentesh kanë çuar në disa qytete që të zhvillojnë “fushatë de-marketing”, të cilat synojnë të dekurajojnë turistë të caktuar nga vizita.

Zenker tregon për fushatën e Amsterdamit të vitit 2023 “Stay Aëay”, e cila synonte vizitorët meshkuj nga mosha 18 deri në 35 vjeç me reklama që i paralajmëronin ata për pasojat e sjelljes antisociale.

“Kjo ishte një mënyrë shumë e ashpër dhe e rreptë e de-marketing,” i tha ai CNN. “Kjo nuk i ndaloi festat e beqarisë, por krijoi një ndërgjegjësim se ky qytet ka ndryshuar rregullat”.

Megjithatë, përpjekjet për të tërhequr më shumë turistë kulturorë mund të kenë pasoja të padëshiruara, tha Zenker.

“Nëse rrit çmimet dhe tërheq më shumë njerëz të pasur, kjo zgjidh efektin e grumbullimit, por në të njëjtën kohë rrit inflacionin”.

Në Majorka, çmimet janë “super të çmendura” pasi shumë aktivitete për “turistët e zakonshëm” u ndaluan, thotë Zenker.

Shumica e parave të mbledhura nuk do të kthehen në duart e komuniteteve lokale, shtoi ai.

Pra, cila është zgjidhja?

“Ka të bëjë me rishpërndarjen, që paratë e fituara nga turistët ose me turistët, të investohen në vend dhe në vende pune në mënyrë që njerëzit të mund të përballojnë të jetojnë,” tha ai.

“Kjo [protestat] do të vazhdojë, derisa të gjejmë sërish një ekuilibër.”

CNN

Lini një Përgjigje

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *